تاریخ انتشار
شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب : ۷۹۵۱۵

اصولگرایان؛ جایگاه امروزتان حاصل بی‌قانونی دیروزتان است

۲۸
۰
کبنا ؛احسان یوسفی**
ایستگاه آخر، یاسوج! استانی کوچک اما پر سر و صدا، که بزرگی نامش گاهی با محرومیت خوانده می شد و گاه با مشارکت فعال در انتخابات، گاهی تدبیرو عقلانیت او را به عرش می برد و گاهی تنگ نظری ، حسادت و تک صدایی او را باوجود اندیشه های جاودان له می کند!
اینجا یاسوج، مهد زبان های سرخ و سرهای سبز!EHSAN22
یاد باد نام و گفتار معمار کبیر انقلاب را که فرمود: مردم ولی نعمتان این نظام هستند؛ اما چه سخت و دردناک است که امروز عده ای در اتاق های شیشه ای به نام ملت، بیانه صادر می کنند و بر اساس آن محاکمه یک طرفه و رای ناعادلانه صادر کرده و به خورد ملت می دهند که گویی آنان ولی نعمتان این انقلاب و سخنگوی های نظام و ملتند!
سخت و دردناک است امروز کسانی خود را انقلابی و داعیه دار این نظام می دانند که حتی یک سیلی برای انقلاب هم نخورده اند.ولی تنگ نظری های گذشته و تک صدای های هشت ساله و بی تدبیری های بی اصول ناپایدار دیروز، چنان عرصه را گسترده کرد که برخی به دنبال تسویه حساب با نیروهای اصیل انقلاب می پردازند تا کشتی عظیم و سترگ نظام را به قایقی مبدل سازند که تنها خود و اعیان و انصارشان حق ورود به اندیشه های انقلاب را داشته باشند و چنان بر این اندیشه اشتباه اصرار می ورزند که فرهنگ نابخردانه خودی و غیر خودی را زایش و شهروند درجه دوم و سوم را روانه جامعه کردند تا اتحاد و وحدت ایران اسلامی را نشانه روند و از آب گلالود قدرت، ماهی اغراضشان را صید کنند!
آن زمان که در بهار آزادی نام انقلاب بر دلها نشست، قرار بود ایران برای همه اندیشه های وفادار به نظام باشد نه آنکه اندیشه ای به نام اصولگرایی به مصادره ارزش های نظام ، رهبری ، جنگ و شهادت بپردازد و با ادعای حراست و حفاظت از آنان برای خود مصونیت و مشت آهنین ایجاد کند به طوری که هر که مانند آنان نیندیشید با ناجوانمردی تمام به دایره ضد نظام هدایتش کنند و با برچسپ های خود بافته و بی ریشه به آنان تهمت ضد میهنی و مردمی زنند تا به خیال خام خود عرصه را برای یکه تازی قدرت خویش هموار کنند.
چرا مدعیان اندیشه اصولگرایی نظام را به دو قسمت تقسیم کرده اند و هر دو را بی مناقصه صاحب شده اند و آنان را که در بازی قدرتشان به رقص در نمی آیند و بر اساس دستور از پیش تعیین شده عمل نمی کنند؛ مورد تهمت، توهین و مجازات قرار می دهند و چنان در این وادی مغرور شده اند که خود را جلوتر از رهبری و حتی صاحب این نظام و این انقلاب می دانند!
چگونه می شود اندیشه اصولگرایی خود را یکه تاز جریان انقلاب بداند درحالی که روزی امام آنان را از اداره یک نانوایی هم عاجز و ناتوان خوانده بود؟
چگونه می توان اندیشه اصولگرایی را مدافع خاص و حتمی انقلاب و راه رهبری خواند وقتی که به اندیشه و گفتمان رهبری گوشه چشمی ندارند و از فرمایشات ایشان، آن زمان که با اهدافشان سازگاری دارد تبعیت می کنند و آن زمان که در نقد رفتارشان هست با آگاهی تمام خود را به خواب عمیق می زنند که گویی مخاطب اندیشه های رهبری نبوده اند.
بزرگان اصولگرایی که خود را مکتب دار تبعیت از رهبر انقلاب می دانند چرا به فرمایشات ایشان که فرمود: اگر به نام انقلابی گری به برادران خودمان که از لحاظ فکری با ما مخالفند اما به اصل نظام وفادارند و اعتقاد دارند توهین و اهانت کرده و آنها را مورد آزار قرار دهیم از خط امام منحرف شده ایم” بی توجه هستند و نسبت به این جمله صریح و شفاف ، روزه سکوت می گیرند؟
این چه اندیشه اصولگرائیست که در زیر شعله های صریح وشفاف خورشید رنگ عوض می کند و دائم از پایداری به ناپایداری و از خوشی به نا خوشی مبدل می شود!
چرا اصولگرایان هیچگاه به پایگاه رای و انتخاب های معنا دار و روشن ملت که همواره در انتخابات های تاریخ ساز حماسه با شکوه ساخته اند بی توجه هستند که در عین توهین و تهمت های که به دیگر رقیب سیاسی خود زده اند و در حالی که رقیب را از صحنه سیمای ملی ، میلی کردند و صندلیش را حذف، چهره اش را کدر، صدایش را با پارازیت خط خطی کردند و بر دهانش لب سانسور دوختند و بر دکه ها، روزنامه ها را جمع کردند و بر سایت هایشان مهر فیلتر نقاشی کردند و بر دفترهایشان زنجیر سفت ساختند اما باز این ملت ، همان حافظان و ولی نعمتان انقلاب بودند که باز در صحنه و میدان انقلاب حاضر شدند و با رای تاریخی دوم خرداد ۷۶و ۲۴ خرداد ۹۲ حماسه ای جاودان، غرور انگیز و با شکوه ساختند که هنوزهم با گذشت چندین دهه و چند سال از ۷۶ تا ۹۲ نام و یاد حماسه های که رهبر انقلاب خرداد پر حادثه ۷۶ را به عنوان بیمه شدن انقلاب و از خرداد ۹۲ به عنوان حماسه ای با شکوه سیاسی یاد کردند، هنوز هم عده ای با مرور و تکرار تاریخ به خود می پیچند و به جای پذیرش و احترام به انتخاب ملت دست به تسویه حساب با مردمی می زنند که با عقلانیت و تدبیر به آنان “نه” تاریخی دادند تا نشان دهند عزت و بزرگی در دست خدا و سپس ملتیست که شاید هیچ گاه نتواند اندیشه ای را در سیمای ملی ببیند و به میلی بودنش اعتراض کند اما می تواند در قالب رقابت انتخاباتی فرزندان خویش را انتخاب کنند تا ثابت کنند بزرگی نام و قدرت صدا و ثروت افسانه ای، دال بر مشروعیت مردمی و مقبولیت عام نیست بلکه عزت و بزرگی در درست پینه بسته اما حلال مردمیست که روزی میتواند از عرش به فرش آورند کسانی را که به سیمای ملت سیلی زدند.
کاش کسانی که خود را میراث دار اندیشه اصولگرایی می دانند و با اهرم قانون دست به بی قانونی و آشوب های رسانه ای می زنند تا آرامشی که بعد از سالها با تدبیر و امید متولد شده است را بر هم زنند، به گفتار خود پایبند و معتقد بودند!
کاش به اصل بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که می گوید: تفتیش عقاید ممنوع است و هیچ‌کس را نمی‌توان به صرف داشتن عقیده‏ای مورد تعرض و موُاخذه قرار دارد. رجوع می کردند و در برابر درک و پذیرش آن مقاومت نمی کردند!
اما شایسته است که مدعیان اصولگرایی بدانند که اهرم ما برای پاسخ به پرسش های زورمندانه و ناعادلانه آنان، نه خشم و کینه! و نه صدای های بلند و بی منطق ! و نه نیروهای ماورایی؛ بلکه قانون اساسی کشوریست که هزاران لاله سرخ را به پایش هدیه داد تا در آن قانون فصل الخطاب باشد نه آنکه اقلیتی تندر رو به نام ملت تصمیم سازی کنند و فرزندان ملت را به مسلخ بکشانند.
چگونه می توانید ادعای قانون مداری داشته باشید اما به سیمای ملت چنگ زنید و آنان را در دانشگاه به تفتیش عقاید محاکمه کنید؟ بر اساس کدام حکم، قانون و جایگاه دست به آزار ملت می برید؟
مگر دانشگاه جای اندیشه و آزادی بیان نیست؟
مگر رهبر انقلاب بارها بر شکوفایی آزادی بیان و اندیشه ولو با وجود مخالفت با تفکر های ما را ابلاغ نکردند تا اینگونه محافل در دل جامعه و دانشگاه برگزار شوند چرا که اعتقاد دارند انجام و برگزاری آن نشانه قوت و ظرفیت پاسخگویی حاکمیت میدانند نه ضعف و ناتوانی آن؟ حال بر اساس کدام محکمه و کدام دستور و کدام پشتوانه جایگاه عده ای که همواره در اقلیت مطلق به سر می برند و با جایگاه ۷ درصدی ادعای ۱۰۰ درصدی دارند در دل دانشگاه بر لب آزاد اندیشان مهر سکوت می زنند و دانشجویان را عروسک خمیه شب بازی دیگران تلقی می کنند و به شان، فکر و وجود سرو گونه یشان توهین و برای دیگران در دل دانشگاه دادگاه برگزار می کنند؟
چرا خود را فراتر و بزرگتر از قانون می دانید؟ مگر می شود ادعای تبعیت از رهبری را داشت و جلوتر ازاو گام برداشت؟ چرا به نام حمایت از رهبری برای نظام هزینه ایجاد می کنید؟
چرا به بهانه دفاع ازخون شهدا، بر راه و اندیشه شهدا که همانا استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود پا می گذارید و استقلال فکری و آزادی اندیشه را ضایع می کنید؟ چرا با اعمال خود سرانه نیروهای وفادار و معتقد به نظام و رهبری را می رنجانید تا دیگران از این افراطی گری مدعیان اصولگرایی سوء استفاده کرده و به نظام حمله کنند؟
من از مدعیان و اخلاق مدارن اصولگرایی که به ظاهر معلمین اخلاق و دین پروری هستند و ازتوهین و هتک حرمت به یک فرد مومن مخالف هستند تنها یک پرسش دارم و آن این است که بر اساس اصل سی و نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر ، بازداشت ، زندانی یا تبعید شده به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است. حال چگونه میتوان با پذیرش دین و کلام وحی و اعتقاد قلبی به راه امام و فصل الخطاب بودن قانون اساسی عده ای که گویا اعتقادی به قانون اساسی ندارند اینچنین دست به هتک حرمت نیروهای وفادار به انقلاب میزنند که بر اساس حکم قانون سرزنش، کنایه و توهین به آنان جرم و خطاست؟
مگر شما همواره اصلاح طلبان را با ناجوانمردی تمام بدون دادن یک دقیقه وقت دفاع، به هرج و مرج و زیر پا گذاشتن قانون متهم نمی کردید ؟ حال چگونه می شود امروز خود ترویج دهنده بذر بی قانونی در کشور شده اید؟ اساسا تعریف و تعبیر شما از قانون چیست؟ آیا میتوان قانون را برای هم مسلکان خویش نرم و کج کرد و برای رقیبان خود آن زمان که از فهم و منطق اندیشه یشان عاجز و ناتوان می مانید، قانون را سفت و سخت و ناجوانمردانه قرائت و اجرا کنید؟
آیا با خود اندیشیده اید که جایگاه امروزتان حاصل بی قانونی های دیروزست که با “نه” تاریخی ملت مواجهه شدید؟
اما پرسش واقعی این است، آیا رفتار شما در حالی که نشست های سیاسی رقیب سنتی یتان با آرامش ،احترام،شور و نشاط برگزار می شود تداعی کننده نوعی نا آرامی در دل دانشگاه و کشور نیست تا بار دیگر همانند دولت اصلاحات که هر ۹ روز ۱ بحران برای آن ایجاد می کردید اینک در دل دولت اعتدال هر ۴ روز ۱ بحران بیافریند که گویی حیات عده ای در بحران آفرینی حکایت دارد و با آرامش و امنیت بیگانه اند؟
آیا حماسه با شکوه ۲۴ خرداد ۹۲ پاسخی واضح و روشن برای مدعیان اصولگرایی نبود تا از تابوی اکثریت خود ساخته حبابیشان خارج شوند و درک کنند سالهاست که از انتخاب های مردمی خارج شده اند و مردم سلیقه،رفتار و اندیشه ای را می پذیرند که در حقیقت اکثریت ایران را شامل می شوند اما رقیب به خاطر حسادت و کینه همواره آنان را اقلیت می خواند.
*مشاور امور جوانان و دانشگاهیان فرماندار بویراحمد

*مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما

انقلاب
Iran, Islamic Republic of
نگران نباش محمود خواهد امد
اصولگرای حزب موتلفه
France
از اندیشه و قلم و نام شما متنفرم اما قلمت سنگین و صریح بود
دانشجوی بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
یوسفی خیلی دور برداشتی. این جوری نمیتونی پیش فرماندار اسم درکنی.برو یه جور دیگه کار کن.روش ها زیاده.
خانم گودرزی
Iran, Islamic Republic of
باسلام.
باز هم جای امیدواریست که شما این موضوع را بیان نمودید.
اما همیشه نمیتوان یک طرفه به قاضی رفت زیرا این مردمند که نان را به قیمت روز میخورند نه سلیقه شان تغییر کرده.....
هردودولت اگر شود داشته یقینا ضرر هم دارد مانند دارو اگر حالتانرا خوب می کند مطمعنا ضرری هم دارد پسنمیتوان مستقیما حزب خاصی را در تیررس قرار داد و اندیشه اش را غیر منطقی خواند در استان ما متاسفانه تعصب باعث شده طرفداران هردوجناح کوکورانه تصمیم بگیرند این تعصبات جاهلیت میتواند ویرانگر باشد.
#@
Iran, Islamic Republic of
زمانی از اصلاح طلبان نا امید شدم که این پسر شد سخنگوی انها
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
سلام.جناب اقای احسان یوسفی عزیز چرا حضرتعالی درتمام تحلیلتان یک گروه خاصی به نام اصولگرایی را موردهجمه قرارمی دهین واصلاح طلبان رامبری از هر بی قانونی می دانید.بی قانونی در اردوگاه اصلاح طلبان که برای همگان روشن است.افراط درهر حزبی محکوم به شکست خواهد بودلذاجنابعالی ودوستانتان ازچه نگرانین؟یعنی اردوگاه شما مبری از هر گونه بی قانونی است؟چندصباحی است که پدر جنابعالی دراداره برق بویراحمد وخودتان هم به عنوان مشاور جوانان فرمانداری بویر احمد به واسطه نماینده بویراحمد ودنا که ازنزدیکان وشاید اقوام شما باشن امده این. ایااین خودش نوعی بی قانونی نیست؟هرمطلبی هم که در سایت های استانی اورده این به جز انتقاد از اصولگرایان چیزی نبوده است؟ایا دراین مدت شد یک راهکاراساسی به جای انتقاد هم بدهید؟ایا دوران اصولگرایی خرابه ای روتحویل دولت به ظاهر اعتدال داد والان بعد از دوسال دولت مردان اعتدالی اباد کردن؟چه توجیهی دارین برای مردم که بعد ازدولت ابادگران چه اقدامات مثبتی برداشته شده؟دوستان اعتدالی ومسئولین فعلی چه دربحث کلان وچه در مسائل استان کهگیلویه وبویراحمدچه قدمهایی برداشته اند؟(جواب سوال روشن است.) پس وقتی کارایی لازم راندارید دلیلی نمیشودکه در روزنامه ها وجراید و رسانه های عمومی کوبیدن حزب مقابل را در پیش بگیرید.به اعتقاد بنده اگر به جای این همه تهمت زنی و انتقاد بر علیه دولت وحزب مقابل راهکار ارائه دهید چه بساکه درصدکمی از مشکلات مردم رفع شود.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اقا احسان از نماینده ات چه خبرهمه مشکلات بویراحمد را که حل کردید. راستی چند تایی مدیر دارید
همشهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلم.. احسن برقلمت ..اما حیف که انحصار طلبان و دگماتیسان حرف قلم را نمی شنوند...بشنو از نی چون حکایت می کند....ازجدایی ها شکایت می کند..
عاشق
Iran, Islamic Republic of
وقتی صحبت های ایشون رو خوندم بعضی جاها تحریف سخنان امام راحل رو دیدم امامی که سپردن یک نانوایی به دستان دوستان شما یعنی نهضت آرادی رو هم درست نمیدونست/امامی که همواره بسیاری از هم مسلکان شما که حالا به اسم اصلاح طلبی شناخته میشوند اما دیروز با نامهای دیگر جولان میدادند رو لایق مسولیت نمیدونست/قصدم نقد اصلاحات یا دفاع از اصول گرایی نیست اما توجه به این نکته که نقد یعنی گفتن خوبیها و بدیها نه اینکه یکطرفه تخریب کردن همون طوری که رهبری در فرمایشتاتشو دارن نقدی که همراه با پیشنهاد نباشد نقد نیست بلکه تخریب است/دوست عزیزم من از اشتباهات دولت قبل هیچ دفاعی نمیکنم ضمنا هر دولتی اشتباه داره اما یک نمونه از کارهای دولتی که با شعار اعتدل بر سر کاره رو براتون بگم که حتما خودتون هم میدونید جلوگیری از دفن پیکر شهدا در lمیدان امیر چخماق یزد توسط مسولین همین دولت و با الفاظی که در شان نام شهدا نیست ار اونها یاد کردن حال قضاوت با وجدان بیدار؟؟؟ شماست/از کارهای دیگر این دولت در زمینه های مختلف اقتصادی.اجتماعی.سیاسی و ..... که مغایرت با شعارهای تدبیر/امید و اعتدال هست زیاده/که اگر بخواید در موردشون حاظرم مناظره کنیم.یا حق
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
کی این آدم بزرگ میشه
احساسی ننویسه ...
این جمله های جویی یعنی چه؟
"اینجا یاسوج، مهد زبان های سرخ و سرهای سبز!"

بابا بزرگ شو دیگه
چی مینویسی
یه عده میگن به به جو میگیرت ...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای اصلاحات و فرماندار که تو بعنوان مشاور و سخنگوشون عرض اندام میکنی، آقای یوسفی آنچه عیان است چه حاجت به بیان است
اصولگرای واقع بین
Iran, Islamic Republic of
احسان عزیز سلام تندروی وافراط در هر کاری بسیار بد است اصولگرایان به قانون خوب توجه نمودند و فراموش نکنید در دنیا هیچگاه یک حزب یا گروه بر مسند قدرت نبوده واین قدرت هر ۸سال دست به دست میشود اما ما باید دیدگاهمان خدمت به مردم باشد به همان ولی نعمتان پس طبیعی است بعضی از مسایل ؟؟؟؟ افراط و تفریط بد است شما هم نباید خوبیهای دولت گذشته را احساسی زیر سوال ببری اگر دولتی بد عمل کند مردم به ان پاسخ خواهند داد نه من و جنابعالی با سرهم کردن چند جمله پرزق برق توصیه بند به جنابعالی این است هر گاه خواستی مطلبی بنویسی در کنار معایب توجهی به مزیت ها هم بکن حیف است نیروی جوانی را یکطرفه به هدر بدهی اگر مقاله ای را که نوشتی توجه بکنی تناقض وتضاد در ان کاملا مشهود است به امید روزی که همه ما واقع بین و واقعیت گرا قانون مدار شویم دست حق نگهدارت باد
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
حق را بگویید هرچند به ضررتان باشد . درود برشما
محمدد
Iran, Islamic Republic of
به نام خدا آنکه هستی ما ازوست خدای که عقل و منطق به ما داده که منطقی باشیم و منطقی حرف بزنیم نه ازروی کینه و خشم و نفرت عقده های حقارتی خودرا بر سرکوبیدن دیگران خالی کنیم واقعا متاسفم به حرفهای نگارنده ای که خودشونو عاری از هرگناه واشتباهی می پندارند وچنان برسر اصول گرایی می کوبند تا بتوانند ضعف های سیاسی وناکارامدی درامور کشور را دراذعان عمومی به باد فراموش بسپارند شما دردولت تدبیروامید تاالان ایارروراست بامردم بوده اید ایامدیران لایقی درامور کشور داشته اید آیا به وعده های خود عمل کرده آید سیاست خارجی راباچه قیمتی دارید درست می کنیید حرفهای مردم را درباره مهاردروغین تورم را شنیده آید دارید بامردم چکار می کنید تاکی باید ازاین حربه کوبیدن دیگران به اعمیال دروغی شیطانی خود جامه عمل بپوشانید عجله نکنید اوخواهد آمد به امید آمدن احمدی نژاد عزیزم
عاشق ولایت
Iran, Islamic Republic of
برادر کمایی کامنتی که من نوشتم رو تایید نکردی بزنی جز کامنتا بعد میگید تضارب افکار
نون نرخ روز
Iran, Islamic Republic of
حالا مگه برای تو و .گرامی بد شده؟؟؟از صدقه سری احمدی نژاد و دهرابپور و زارعی و اصولگراها و دولتهای نهم و دهم که نماینده محبوبت رئیس ستاد استانی انها بود و نماینده طایفه سالار محبوبت...حالا نمک میخوری و نمکدان میشکونی؟خدای احمدی نژاد و دهرابپور و زارعی اخر کورت میکند ادمهای مثل تو زود به زمین میخودند...هر روز خودتو به یکی میچسبونی تو که تو انتخابات قبل برای یه کاندید اصولگرا سر و دست میشکستی دو حالت بیشتر ندارد یا یه از ان دسته ادمهای نون به نرخ روز خورید و هر جا منفعتتان باشد میرویدوحالت دوم یا هم واقعا همانگونه که قبلا عرض کردم یه ادم مریض هستید انهم مرض خطرناک و خانمان سوز خود بزرگ بینی که از هر طرف(نوشته هایت بیانگر یه تفکر هست ولی اعمالت چیزی دیگر نشان میدهد) که به اعمالت در این چند سال نگاه کنی از اندسته ای هستی که هر دو حالت را یکجا داری!!!...خدا شفایت دهد جوان
رضوانی
Iran, Islamic Republic of
خورشید پشت ابر نخواهد ماند.شیر بیشه شجاع وقهرمان خدمت دکتر محمود احمدی نژاد خواهد آمد.تا بار دیگر طعم شیرین کار را بفهمیم.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آخرش متوجه نشدم این تفتیشی که امثال شما می نویسند و به یبوست کلام می رسند تا هر چرندی را بی شرمانه به کتابت بررسند چیه و کجا بوده که هر تازه کیسه ای بی سر وتهی سری در میان سران در می آورد و به پس انداختن تفاله های هضم نشده ی پیدا کرده بین منجلاب های کلام به تاریخ پیوسته ها عامل می شود . تو رو به خدا ول کنید بابا مشاوری شما مبارکتون .. اصلا اصول گرایان تعهد می دهند که سال دیگه که بارقه ی را برای بدرقه بچینین شما هم چنان مشاور بمانید اما نه از بابت درایت و علم تان که از بابت جهالت دانا نمایتان که بوی تعفن آن سال ها پیش سبب انواع بوگیر شد ....
بیکار
Iran, Islamic Republic of
بنده خدا چقدر بر قیمت نان افزودند درصورتی که یارانه ای که احمدی ن زاده داد تکان نخورده
جناب
Iran, Islamic Republic of
این .تندرو را از این جریان اصیل ومردمی جدا نکرده البته علل مشکلات کشور همین تندرویهای امثال این جوان نوکیسه ودیگر جریانات تندرو هست این جوان در نوشتن مهارت خوبی دارد اما فهم سیاسی پایینی دارد مثلا میخاد خود را مطرح کند غافل از اینکه با این اقدامات آینده خود را کاملا خراب خواهد نمود.
همشهری
Iran, Islamic Republic of
احسان جان نوشته شما متاسفانه براساس هیچگونه مطلب علمی و دانشگاهی به رشته تحریر در نیامده بلکه با توجه به احساسات وگقته های دیگران آن را نگاشته اید . متاسفانه به علت نا کارایی واینکه در بین مردم جایگاه امثال شما روز به روز تنزل پیدا می کندو گفتار درمانی را سر لوحه کار خود قرار داده اید برنامه و راهکاری هم ندارید و بر اساس ضعف همه مشکلات را به گردن دولت گذشته انداخته که این گفتار درمانی در جامعه خریداری ندارد(بزرگی سراسر به گفتار نیست دو صد گفته چون نیم کردار نیست)
چیتابی
Iran, Islamic Republic of
مورچه چیه که کله پاچش چی اشه مشاور خیلی بچه نازی هستی اگردر زمان جنگ بودی حتماًازترس................ اگر اصولگرایان نبودند تو اصلاً متولدنمی شدی ههههههههه
هادی
Iran, Islamic Republic of
درود بر مرد برزگ احمدی نژاد قهرمان
خامی
United States
درودبر شما که الحق والانصاف لایق استانداری ومشاور ریاست جمهوری را دارید احسن براین قلم وفکراندیشه وتوانایی وعالمی واگاهی دوستار این قلمها و این دانایی از گچساران
تدبیر
Iran, Islamic Republic of
نه اینکه اصلاحاتی ها کاملا مطیع بی چون و چرای قانون هستند نمونه اش سال ۸۸
منصف
Iran, Islamic Republic of
اولا" برای فرماندار که از دوستان من است متأسفم با این مشاور نپخته خام اگه راست می گی مشاوری.
ثانیا"اگه تند روی خوب نیست تو که سواره روی کردی یعنی حد اقل ده گام جلوتر از تند روی.
ثالثا" اندکی تأمل کن در دولتی که اسما"اصلاح طلب هم نیست چه بلایی که به سر بچه های رزمنده وجانباز که برای مملکت عزت خلق کردند و آزادی بیان فعلی من وتو مرهون ایثارگریهای آنهاست به بهانه اصول گرا بودن نیاوردید به طوری که فریاد رهبری را در آوردید و فرمودند مبادا بچه های مؤمن وانقلابی رابا شعار اعتدال از صحنه بیرون کنید.
رابعا"سعی کن منبعد عاقلانه و عالمانه قضاوت کن تا در تاریخ منفور نشوی . ببخشید، منتظر اصلاح حرفهای بعدی تان هستم.
علی
Iran, Islamic Republic of
جناب یوسفی برای اقای زارعی که با کسانی امثال حاج دهراب پور که یک فعال ساسی و اجتماعی ملیست و در بین مردم از محبوبیت و مقبولیت خاصی برخوردار است به خاطر خواست امثال جنابعاالی فاصله گرفته و زحمات چندین و چند ساله ی خودش را با دست خودش نیست و نابود کرد واقعا متاسفم.در نبود دهراب پور خواهید دید ..............
اصولگرای حزب موتلفه
Iran, Islamic Republic of
خداییش خودت خسته نشدی از این همه اراجیف
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1